Köpvillkor – Företagarbyråns tjänster

1. Företagarbyrån

Företagarbyrån med organisationsnummer 802525-0856, har sitt säte i Gävle. Företagets postadress är Drottninggatan 18, 803 20.

Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till [email protected] med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.

2. Beställning

Dessa villkor gäller för de tjänster som erbjuds av Företagarbyrån. Genom att boka en tjänst hos oss accepterar du dessa villkor.

3. Leverans

Tjänsten bokas dels genom affarskompetens.se, telefon eller e-post.

Tjänsten levereras enligt överenskommet datum och tidpunkt. Eventuella förändringar i leveranstid kommer att meddelas kunden i god tid.

4. Priser

Alla priser anges i SEK och alla priser är exklusive 25% moms.

Priserna för våra tjänster anges dels på affarskomptetens.se. De kan även anges i överenskommen offert.

Betalning sker via faktura. Betalning ska vara oss tillhanda inom 30 dagar om inget annat överenskommits.

Förseningsavgift om 45 SEK tillkommer om betalning inte skett i tid, samt ränta enligt lag.

5. Avbokning och ombokning

Avbokning: Om du önskar avboka en tjänst ska detta göras minst 7 dagar innan planerad leverans. Vid avbokning senare än detta debiteras 10 % av överenskommet pris.

Ombokning: Du kan omboka tjänsten senast 48 timmar innan, utan extra kostnad i samråd med medarbetare hos Företagarbyrån.

6. Ansvar och garanti

Tjänstens kvalitet: Vi strävar efter att leverera tjänsten på ett professionellt och kompetent sätt. Om du inte är nöjd med tjänstens kvalitet, vänligen kontakta oss inom 5 dagar för att eventuellt omarbeta eller se över annan lösning.

Ansvar: vi ansvarar inte för skador som uppstår utanför vårt kontrollområde, till exempel tekniska problem, force majeure eller kundens egna åtgärder.

7. Sekretess och personuppgifter

Sekretess: Vi förbinder oss att behandla all information du delar i samband med tjänsten konfidentiellt

Personuppgifter: Vi behandlar personuppgifter enligt vår personuppgiftspolicy och du samtycker till att vi använder dina personuppgifter för att leverera tjänsten och kommunicera med dig.

7.1 Vad är en personuppgift?

En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.

7.2 Vilka uppgifter lagrar vi?

För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, IP-adress och köphistorik. Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.

7.3 Rätten till tillgång

Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.

7.4 Rätten att bli glömd

Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).

8. Ändringar till de allmänna villkoren

Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.

9. Tvist och tillämplig lag

Tvist: Vid eventuell tvist försöker vi lösa frågan genom dialog. Om en lösning inte kan nås kan tvisten prövas i svensk allmän domstol.

Tillämplig lag: Dessa villkor regleras av svensk lag.